zondag 25 oktober 2009

Redmar wint, OT1-Zuckertort 1-0

(door Redmar)

Mannen,

Het punt is binnen! Succes allemaal komende donderdag; ik heb er alle vertrouwen in dat we deze gaan winnen, zeker nu we Zukertort ook uit de SGA-cup hebben geknikkerd.

Kort verslag van de partij: ik speelde met zwart siciliaans (soort Scheveninger), ik dacht dat mijn tegenstander (dezelfde als donderdag!) rustig zou spelen, maar niks van dat alles. Donderdag had ik enorm ruimtevoordeel, nu had hij dat en hij zette de partij zeer agressief op. Ik had wel een stevige stelling en tegenkansen op damevleugel. Mijn tegenstander dacht lang na, op een gegeven moment was het 7 min. tegen 35 min. voor mij. Ik had net een pionnetje gepakt en zijn dreigingen tegen mijn koning waren nog niet heel concreet. Ik dacht dat het moment gekomen was om actief te worden; maar e6-e5 was echt een blunder en zijn aanval werd levensgevaarlijk. Hij speelde het gelukkig niet geheel optimaal en ik bleef overeind. Met 1,5 min. tegen 18 min. voor mij bood hij remise aan. Ik oordeelde dat ik niet veel slechter stond en besloot te gokken. Echter, ik vergiste me in een zetvolgorde en kwam alsnog straalverloren te staan. Hij truukte me en won een stuk, maar hij gaf gelukkig dat stuk weer terug. In een compleet onoverzichtelijk eindspel met gelijk materiaal ging hij door zijn vlag.

Dus, gegokt en gewonnen!!

1 opmerking: