zaterdag 9 januari 2010

OostenToren start 2010 met winst

(Hank)

ENPS 1
OOSTEN-TOREN 1
2.5-5.5
Bert Wijghel
Theo Gosman
0-1
Roel Dormits
Redmar Damsma
rem
Kees Bakker
Reynold Klooker
1-0
Bas Jonkers
Josef Vanis
rem
Jan Velde
Willem Moene
0-1
Mark Hecker
Hank Hoving
rem
Erik van Rijkom
Wim Leene
0-1
Niek Verweij
Huub vd Bergh
0-1


Vrijdag 8 januari de eerste wedstrijd voor OT1. Een belangrijke tegen ENPS1. Een tegenstander die zich niet zomaar laat kloppen, Hier in het kort het verslag:

Josef net terug uit Tsjechie speelde weer mee. Zich bewust van de teamuitslag, speelde hij daarom snel en solide naar een remise: 0.5-0.5.
Willem zat naast me en ik kon zijn partij aardig volgen. Nou dat ging vlug. Zijn tegenstander vergiste zich. En ja dat maakte Willem resoluut af 1.5-0.5. (De preciese tijd weet ik niet maar zo ongeveer om 21uur.)

De andere partijen gingen niet zo snel. Ik zag wel dat Theo een mooi ruimte-voordeel had. Redmar stond gelijk. Reynold speelde heel aanvallend en probeerde zijn tegenstander de rochade te beletten. Ikzelf stond ongeveer gelijk. Wim en Huub stonden goed.

Pas om 22.30 was de volgende beslissing. De koningsaanval van Theo sloeg door en zijn tegenstander gaf op 2.5-0.5. Mijn partij was in rustig vaarwater gekomen. Ik had misschien een kleine plus wegens het loperpaar. Gezien de stand vond ik het wel eens tijd remise aan te bieden. Onverwacht (van wege de stand dus) werd dit aangenomen: 3-1. (22:35)
Reynold bleek zijn hand overspeeld te hebben, maar speelde dapper door. Wim stond reuze en ging zeker materiaal winnen. Ook zijn bedenktijd was in zijn voordeel.
En dan Huub, hij heeft zijn tegenstander klem gespeeld. En deze verliest  in een overbelaste stelling een paard en daarmee ook de partij 4-1 (22:33).
Even later moet Reynold dan toch opgegeven 4-2 (23:05)
En het definitieve punt wordt gepakt door Wim 5-2 (23:10).
Redmar had de moeilijkste partij en om 23:20 wordt deze partij remise 5.5-2.5.

Een belangrijke overwinning waarmee we op de eerste plaats in de poule komen, omdat Zuckertort verliest van VAS3 zie uitslagen staatje onder


13 ma 4 janVAS 3Zukertort Amstelveen 44.5 - 3.5Bekijk5-1-10
14 di 5 janCaissa 7Laurierboom-Gambiet 14.5 - 3.5Bekijk6-1-10
15 do 7 janHet Probleem 1Caissa 64 - 4Bekijk8-1-10

2 opmerkingen:

  1. Fantastisch resultaat! EN NU VASTHOUDEN!
    Fred Bergen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bravo luitjes. Dit gaat de goede kant op. ik ben trots op jullie. Ton R.

    BeantwoordenVerwijderen