zaterdag 5 december 2009

3de team schipbreuk tegen MSK

(Frank)
MSK2 - OT3 5-3


MSK is tegenwoordig gevestigd in een nieuw modern gebouw, de oude gezellige bar is verdwenen en heeft plaats gemaakt voor een soort van keukentje.
De sfeer is wel ontspannenen de koffie kost hier slechts 0,55.

Sinterklaas en Piet zijn in het pand, maar zij bezoeken ons niet.
Buiten begint het heel hard te regenen... een voorbode? Wij zijn wel met onze, op papier, sterkste opstelling. Dus zijn de verwachtingen hoog.

Na 30 minuten sta ik slecht, want in de opening raak ik een pion en de rokade kwijt (onderaan de eerste 8 zetten). Op de andere borden gaat het gelijk op. Ton vraagt of hij remise moet accepteren. Ik zeg hem dat ik hem niet tegenhoud, tenslotte staat alles dichtgeschoven en staan de pionnen van zijn tegenstander dichterbij zijn koning. Ton speelt door, wat ik niet verwacht had. Hij verliest uiteindelijk 0-1.
Jonas geeft een Paard weg, maar krijgt een aanval met zijn pionnen (al op h6 en g5) op de koningsvleugel. Zijn tegenstander moet een kwaliteit geven, en Jonas kan doordrukken. Helaas ziet hij de voortgangniet. Hij speelt ineens te voorzichtig, na zo'n mooie voorbereiding. Ik zit naast hem en kan zodoende zijn partij volgen.
Na 2 uur wint Bram na het winnen van een stuk! 1-1 Daarna gaat het snel, ineens staat het, voor dat ik het weet3,5 - 2,5. Rene wint netjes 2-1 ,Marcel en Jacques moeten onverwachts capituleren 2-3, en Govert kan een mooie stelling niet omzetten in winst en maakt remise 2.5-3.5. Het komt neer op mijnbord en dat van Jonas om er nog 4-4 uit te slepen. Na een afruil sta ik met mijn loper tegen een Toren, hopeloos, maar mijn tegenstander weet niet wat te doen en de tijd dringt. Ik zie dat 3 keer dezelfde stelling op hetbord verschijnt, dus remise.3-4 Jonas zag het helaas niet meer en verliest zijn Dame. 3-5

Jammer, op naar 2010!
Partijen + diagram later ....




Eerste 8 zetten van de partij: Toon Gieling - Frank van der Fluit


1 e4 Pf6
2. Pc3 d5
3. exd5 Pxd5
4. Pxd5 Dxd5
5. Pf3 e5
6. b3 Lg4
7. Lc4 Da5 ?? Ik kijk pas goed na de zet en zie het te laat
8. Lxf7 Ik kan niet slaan met mijn koning, want dan volgt Pg5 schaak en verlies ik mijn loper.

1 opmerking:

  1. Jammer, ook wat pech. Volgende keer meer succes. Overigens Frank met 7...De4+ bereik je juist voordeel

    BeantwoordenVerwijderen